Wednesday 1 June 2016

Projek Makan dan Kenyang~ Kuih Jala By TheRealDena

I am Unknown on Wednesday, June 01, 2016
LAPARNYA....

hujung minggu hari untuk bermalas2an dan berlapar2an haha  (maafkan tatabahasa saya)
memandangankan hujung minggu hari duduk dirumah jadi kita tunjukkan la skill yg tak nak seberapa kat family.. ahahaha

ni kes skroll FB punya pasal lah.. trus2 lapar.. tertengok Video org masak kuih jala la pula...
dengan gigihnya saya pun bersemangat siap2 tuk pergi kedai.. memandangkan bahan2 untuk kuih tu x la susah sangat haahaha jadi sy pun mencuba nasib bt kuih tu

Bahan-bahan :

2 gelas tepung gandum
1cubit garam (secukup2 rasa)
1 sudu kecil kunyit (untuk mewarnakannya)
1 cawan santan
1 1/2 cawan air putih
telur 2 biji

gaul semua bahan2 di atas

tadaaa~~ jadilah adunan nye.. tak cair tak pekat.. 
(saya antam saja janji jadi)

sorry gambar bahan2 saya tak ambil 
untuk cara masakan boleh tgk gambar di bawah ..enjoice~


haaah ~ percubaan demi percubaab bt sarang kuih jala... wahahaha
untuk tuang adunan ni.. kena guna tempat yg mempunyai lubang 3
atau nak jimat boleh tebuk penutup botol 
(x kisah botol apa.. botol mineral ke.. jgn botol shampoo sudah!! haahah)
saya guna botol tempat simpanan mayonis tu.. yg ada 3 lubang

tips : gunakan kuali non stick pan ya.. tanpa minyak


gulungan demi gulungan.. walaupun tak berapa nak cantik yg penting rasa dan bentuk menjadi..


masa untuk tumis kuah kari pula

haahah maaf lah kuah kari saya menggunakan sayap ayam.. masak 1x untuk makan malam nanti hahaha
jadi jgn ikut saya ya.. masak lah kuah kari mengikut resepi anda.. yg penting ayam diptong kecik2 hihihi



tadaaa~~ dah siap pun.. JALA dan KUAH KARI hihih


selamat mencuba... chingggg


cantik tak kuah ? rainbow jala.. ini bini boss saya yg buat.. saya order hihih
kuah kari dia mmg~~~
sedappppppppppppppppppppppppppppppppppp sgt..
selain warna kuning gunakan lah kreativiti anda.. tgk camni.. mcm tanak makan.. shomeeeel shangattt.. hihih


TheRealDena


0 hambur komen:

Post a Comment

 

The Real Dena Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review