Friday, 27 May 2016

Mr Oro The Cat

I am dena darwisy on Friday, May 27, 2016
Reaksi: 


Meowwww~~~
ini kisah si Oro

saya dapat kucing ni dari rumah MIL, my son nangis2 mau kucing, MIL bagi la kucing ni, masa mula2 ambil kucing ni, baru sebulan lebih.. kecik lagi.. tidak sihat, selalu bersin, lembik, xmau makan. dia ada adik beradik 2 ekor lg.. tp dua dah mati sbb sakit.. sebelum ni MIL namakan Oren.. ihhihi tp My Son nak bagi nama lain.. RORO, (kucing yg lama RARA) hahaah tukar punya tukar dapat la nama ORO.. ~ (selain tu saya suka panggil PORORO hahahaha)
baru sampai labuan

mula2 risau jg kucing x dapat bertahan.. redha sajala kalau sda ajalnya. bagi makan tak mau.. mcm2 bagi tp semua xmau, belikan makanan basah, ada perubahan sikitla, mula makan tp masih lagi kurang berselera.. sampai satu saat tu mmg nampak sangat yang dia macam mau mati suda.. lembik tidak bermaya.. 

tup2 2bulan berlalu.. 

Oro sudah besar, sihat dan lincah.. tapi bab makan.. masih lagi memilih ... tp x boleh ikut sgt pe'el kucing ni.. jadi sy ckp

 " oro kalau taknak makan sudah, biar la lapar, makanan ampai2 x mau makan..biarla oro sana"

pastu saya biarkan jak makanan tu .. sampaila dia rasa lapar dia makan juga makanan tu hari2.. haahahah.. skrg ni yg bermasalah mata dia selalu berair dan masih lg bersin.. kesian... mgkin perlu bawa pegi vet..  

takda budget nak beli sangkar buat guna baju n kotak jee.. cost $0 ihhihih



enjoy pic oro di bawah 
sleep baby sleep

dengan en teddy blue 

hi saya ORO

masa baru ambil baby lagi.. ni ada sihat sikit lepas makan 

tgk youtube eahhh

huduhnya gambar saya.. :)


menjelajah belakang rumah

nak kawan2

mcm cari pasal jak

bff ... (^^,")

nak belajar jugek

masa ni oro sakit teruk .. dah mcm xda harapan.. hari yg sangat menyedihkan.. 
pada 30 april, balik dari kerja, selalunya Oro akan mengeow2 depan pintu menyambut kepulangan kami.tp hairan, panggil2 xda bunyi, cari sampai ke dapur ke bilik2, lubang tandas pun tiada. Oro hilang!!! 1 hari 1 malam kami tercari2 dimana si kecil ini.. purr~~ rasa sangat2 risau, mcm2 difikiran masa tu.. kena makan anjing ka, kena belit ular ka.. 
tiba2 malam tu.. buka pintu dia muncul .. terus mengeow2 ke dapur cari makan, kelaparan hahahaha.. ya ampun dari mana aja kucing ni.. 
hihihi alhamdulillah.. Oro masih bersama kami walaupun masih sakit.. doakan Oro untuk sihat dan kuat yah.. 
a little thing called LOVE








2 hambur komen:

Murni Alysa said...

comeynyer dia..

dena darwisy said...

Heee tq murnišŸ˜½ Meow

Post a Comment

 

The Real Dena Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review